کد خبر: 947757
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
انگار همه عادت کرده‌ایم، اتفاقی بیفتد یا فاجعه‌ای به وقوع بپیوندد تا همه شروع به حرف زدن بکنند و مسئولان هم چند روزی به شلوغ‌بازی و شانه خالی کردن از مسئولیتشان بپردازند و بعد هم قول و قرار و وعده‌هایی بدهند و دست آخر هم هیچ.
سجاد مرسلى
سرویس ایران جوان آنلاین: انگار همه عادت کرده‌ایم، اتفاقی بیفتد یا فاجعه‌ای به وقوع بپیوندد تا همه شروع به حرف زدن بکنند و مسئولان هم چند روزی به شلوغ‌بازی و شانه خالی کردن از مسئولیتشان بپردازند و بعد هم قول و قرار و وعده‌هایی بدهند و دست آخر هم هیچ. موضوع مدارس و کلاس‌های فرسوده از جمله این موارد است و هر روز از یکی از استان‌ها خبر می‌رسد که تعدادی از دانش‌آموزان زیر سقف‌های نا‌ایمن درس می‌خوانند و شاید هر لحظه باید منتظر اتفاقی ناگوار بود. درست مثل خراسان‌جنوبی که مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان اعلام کرده ۶۲ درصد مدارس در خراسان‌جنوبی تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی است.

وضعیت مدارس خراسان‌جنوبی اصلاً خوب نیست و معلوم نیست با توجه به آمار دقیقی که از وضعیت این مراکز آموزشی وجود دارد، چرا مسئولان امر دست روی دست گذاشته‌اند و نمی‌خواهند کاری کنند. البته حتماً دوباره پای اعتبارات و بودجه و پول در میان است، ولی نباید فراموش کرد که بازی کردن با جان دانش‌آموزان هیچ توجیهی نمی‌تواند داشته باشد. هم‌اکنون ۴۸ درصد مدارس خراسان‌جنوبی نیازمند بازسازی و ۱۴ درصد نیز تخریبی است. این یعنی وقتی بیش از ۶۰ درصد مدارس یک استان دچار مشکل است، اکثر دانش‌آموزانش با دلهره و اضطراب سر کلاس‌هایشان حاضر می‌شوند و در چنین سیستم آموزشی هم می‌توان خروجی‌ها را پیش‌بینی کرد.

فاصله ۷۰۰ کلاسی با استاندارد‌ها

خراسان‌جنوبی نیازمند احداث ۷۰۰ کلاس درس است. ۷۰۰ کلاسی که استان را به استاندارد‌های لازم نزدیک و سایه تخریب را از سر دانش‌آموزان دور کند. در همین رابطه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با تأیید آمار‌های فوق و با اشاره به درس خواندن دانش آموزان استان زیر‌سقف‌های ناایمن، می‌گوید: «۶۲ درصد مدارس استان تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی است.» محمدرضا بیکی با بیان اینکه مهیا کردن زمینه و شرایط مطلوب برای تحصیل دانش‌آموزان از امور مهم است، زیرا منابع انسانی، زیربنای توسعه در هر جامعه هستند، ادامه می‌دهد: «اداره کل نوسازی مدارس در کنار آموزش و پرورش قرار دارد و هدف هر دو نهاد تأمین فضای آموزشی دانش‌آموزان است. همچنین مجمع خیران مدرسه‌ساز یا به صورت مشارکتی یا مردمی (خیران) در ساخت مدرسه‌سازی اقدام می‌کند که در همین راستا ۱۰۰ پروژه مدرسه‌سازی به صورت مشارکتی و مردمی در استان در دست ساخت است.»

همیشه پای یک اعتبار در میان است

بیکی با اعلام اینکه ۴۸ درصد مدارس استان نیازمند بازسازی و ۱۴ درصد مدارس تخریبی است، تأکید می‌کند: «در مجموع ۶۲ درصد مدارس استان تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی است که برای رفع این چالش نیازمند تخصیص اعتبار و همیاری روز‌افزون خیران مدرسه‌ساز هستیم.» وی با اعلام اینکه خراسان‌جنوبی نیازمند احداث ۷۰۰ کلاس درس است، ادامه می‌دهد: «برای رسیدن به حد استاندارد باید ۷۰۰ کلاس درس در استان ساخته شود.» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای رفع مشکلات آموزشی در سایت‌های مسکن مهر نیاز به ساخت ۳۷۰ کلاس درس جدید داریم، با اشاره به فضای آموزشی موجود در مسکن مهر استان می‌گوید: «تاکنون ۸۳ کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر استان ساخته شده و در حال حاضر ۱۸۸ کلاس درس در حال احداث است که اتمام این پروژه‌ها اعتبار زیادی نیاز دارد.» بیکی با اشاره به فضای آموزشی موجود در مسکن مهر مهرشهر بیرجند تصریح می‌کند: «طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید ۲۰۱ کلاس درس برای سایت مسکن مهر شهر بیرجند ساخته می‌شد که تاکنون ۸۴ کلاس درس احداث شده و ساخت ۱۱۷ کلاس درس دیگر نیز در این منطقه مورد‌نیاز است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار